Hoe werkt het GoSlank Dieet?

Het GoSlank dieet is samengesteld door deskundigen en diëtisten en is makkelijk te volgen. Bij het GoSlank dieet neem je dagelijks 2 GoSlank shakes. Daarnaast eet je maar liefst 3 tussendoortjes en een warme avondmaaltijd. Welke tussendoortjes en avondmaaltijden zijn toegestaan kun je vinden in de Go Lijst en No-Go Lijst. De Go Lijst bestaan uit voedingsmiddelen die zijn toegestaan tijdens het dieet en de No-Go Lijst dien je te vermijden tijdens het dieet.

GoSlank dagschema

  • 08.00: 1 GoSlank shake
  • 10.30: Tussendoortje volgens de Go Lijst
  • 12.30: 1 GoSlank shake
  • 15.00: Tussendoortje volgens de Go Lijst
  • 18.00: Avondmaaltijd volgens de Go Lijst
  • 20.30: Tussendoortje volgens de Go Lijst

Dit is het standaard voedingsschema voor het GoSlank dieet. Als deze tijden niet haalbaar zijn in verband met bijvoorbeeld werktijden is het ook mogelijk om een schema met andere tijden te gebruiken. Je kan ons een email sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor advies over het voedingsschema.

Wat eet/drink je op een dag met GoSlank?

  • GoSlank shakes: In de ochtend en begin van de middag drink je een GoSlank shake.
  • Tussendoortjes: Verdeeld over de dag neem je 3 tussendoortjes die je kiest uit de Go Lijst met een maximaal totaalgewicht van 100 gram. Dit kan één product zijn of een combinatie van meedere producten.
  • Avondmaaltijd: In de avond kun je genieten van een heerlijke maaltijd. Deze bestaat uit 150 gram kip, vis of mager vlees en 200 gram groenten. In plaats van het vlees kan je (soms) ook 100-125 gram eieren, magere kaas of tofoe gebruiken. Je kan je maaltijden koken, grillen, stomen, in de oven doen of bakken met een beetje vloeibare olie.
  • Weekend: Op zaterdag en zondag kan je een van de twee shakes vervangen door een maaltijd. Je ontbijt of lunch stel je dan samen uit de Go Lijst met een maximaal totaalgewicht van 200 gram.

 

 

Hoe maak je je GoSlank shake klaar?

Doe 200 ml magere melk, halfvolle melk, ongezoete sojamelk, water of fris zonder koolhydraten in de GoSlank shaker. Voeg hier een afgestreken maatschep GoSlank poeder aan toe. Zet het zeefje en de dop op de shaker en schud het 10 seconde lang. Je heerlijke shake is nu klaar om te drinken!

Je kan ook een afgestreken maatschep roeren door 200 ml magere yoghurt, magere kwark of ongezoete sojayoghurt.

In elke GoSlank zit een maatschep. Het kan zijn dat het door het vervoeren weggezakt is in het poeder. Roer in dat geval met een lepel of vork in de pot zodat de maatschep tevoorschijn komt. De GoSlank shaker bevat een speciaal compartiment waardoor je je GoSlank shakes overal mee naartoe kunt nemen!

 

Go Lijst

Je kan je maaltijden en tussendoortjes kiezen en samestellen uit deze lijst. Het zijn producten met belangrijke voedingsstoffen zoals eiwitten, vitamines, vezels, mineralen en onverzadigde vetten. Ze zijn ideaal als je wilt afvallen en verantwoord eten.

Mager vlees: Alle soorten mager vlees is geschikt, zoals:

  • Varkensvlees: Varkensfilet, varkenshaas, fricandeau, hamlap en rollade.
  • Rund- en kalfsvlees: Runderlap, biefstuk, rosbief, entrecôte, tartaar, mager gehakt, haas.
  • Magere vleeswaren: Ossenworst, fricandeau, rookvlees, rosbief en ham.

 

Gevogelte:

  • Kip,kipfilet
  • Kalkoen, kalkoenfilet
  • Andere gevogelte

 

Verse vis & zeevruchten:

  • Alle vissoorten, vis uit blik
  • Schaal- en weekdieren, zoals garnalen, kreeft, oesters, mosselen, krab en octopus.

 

Groente:

  • Groente, groente uit blik (zonder toegevoegde suikers)

 

Fruit:

  • Maximaal 3x per week een stuk fruit als tussendoortje
  • De GoSlank shakes bevatten vitamines, mineralen en vezels die in fruit aanwezig zijn. Daarom kan het ook geen kwaad als je minder fruit neemt.

 

Magere zuivelproducten:

  • Magere yoghurt, melk en kwark
  • Magere kaas (20+ en 30+)
  • Maximaal 3x per week vettige kaassoorten zoals mozzarella, geitenkaas, fetakaas, brie en camambert als tussendoortje.

 

Eieren: Eieren vullen goed, waardoor ze een uitstekende keuze zijn om als tussendoortje of bij de maaltijd te nemen.

 

Tofu: Ideaal als vleesvervanger of als je even iets anders wilt dan vlees.


Noten: Neem maximaal 3x per week een handjevol nootjes als tussendoortje. Vers, ongebrand en ongezouten;

  • Amandelen
  • Hazelnoten
  • Macademianoten
  • Pinda
  • Walnoten

 

Zaden: Neem maximaal 3x per week een eetlepel. Geschikt zijn;

  • Chiazaad
  • Hennepzaad
  • Lijnzaad
  • Pompoenpitten
  • Sesamzaad
  • Zonnebloempitten

 
Drank:

  • Minimaal 1.5 liter per dag kraanwater, bronwater of mineraalwater, zodat afvalstoffen goed afgevoerd kunnen worden, je minder snel honger krijgt en de vetverbranding versnelt.
  • Je kan ook koolhydraatarme frisdrank/siroop, koffie en thee drinken. Voor je koffie en thee kan je indien gewenst magere melk en zoetstoffen gebruiken.

 

Olie:

  • Bereid je maaltijden met vloeibare olie, en gebruik dit ook met mate. De gezondste keuze is olijfolie. Je kan de maaltijden ook koken, grillen, in de oven doen en stomen. Wokken is een andere optie, je kan hiervoor een beetje sojasaus zonder suiker gebruiken.
  • Gebruik voor je maaltijden geen sauzen, paneermeel en creme fraiche. Kruiden, specerijen, mosterd en azijn zijn wel toegestaan.

 

 

No-Go Lijst

Deze lijst bevat producten die veel koolhydraten, vetten en suikers bevatten. Dit zijn producten die het afvallen tegengaan en vaak ook minder goed voor de gezondheid zijn. Tevens zorgen ze ervoor dat je snel honger krijgt, waardoor je onnodig meer gaat eten. Ze bevatten amper essentiële voedingsstoffen waar het lichaam wat aan heeft. Probeer ze daarom zoveel mogelijk te vermijden.
 
Graan(producten):

  • Brood
  • Pasta
  • Rijst
  • Mais
  • Beschuit
  • Couscous
  • Cornflakes
  • Witmeelproducten zoals koekjes, cake en pizza
  • Andere graanproducten

 

Aardappelen:

  • Gewone aardappelen, zoete aardappelen
  • Producten waarin aardappelen zijn verwerkt zoals friet, chips en aardappelkroketten

 

Frituurproducten:

  • Gefrituurde producten
  • (Voorverpakte) fastfood producten

 

Producten met veel suikers:

  • Snoep / chocolade
  • Toetjes en ijs
  • Zoet broodbeleg
  • Frisdrank & vruchtensappen


Sauzen:

  • Ketchup
  • Mayonaise
  • Creme fraiche
  • Chilisaus
  • Andere sauzen
  • In plaats daarvan kan je azijn, kruiden, specerijen en groente gebruiken.

 

Vetten: Gebruik geen vetten in vaste vorm voor het bereiden van je maaltijden. Deze vetten, zoals boter, bevatten veel verzadigde vetten. Vloeibare olie is een veel betere keuze, maar gebruik dat ook met mate.

 

Alcohol: Alcohol bevat veel calorieën. Het verhoogt de insulineproductie, waardoor het wordt opgeslagen als lichaamsvet. Neem maximaal 2 glazen rode wijn, witte wijn of rose per week.